2018. április 26., csütörtök

A tavasz egyik csúcspontja

az április vége-közepe. Lássuk, mit műveltek ezen a héten a zöld gézengúzok.

Az egyik aloe kivirágzott a ládában.
A lucfenyő bolondul szórta a virágport, addig udvarolt saját magának, amíg meg nem jelentek az ifjú és lila tobozkák. A porzós virágok bánatukban karom formájúra aszalódtak és most bánatosan potyognak, elporoznak. Ennyit az önszerelemről, bár a szél a szomszédságból talán hozhatott némi idegen virágport.



Tavaly nem is virágzott a fehér-rózsaszín cirmos tulipán, de idén végre magára talált. 



Virít az alma és a birsalma. A Húsvéti rozmaring a hatodik évben fordult termőre, az Érdi bőtermő meggy a negyedikben. Türelem kell az őshonos fajtákhoz, na!

Kezdik a haranglábak is, ő az első fecske.



A szellőrózsák sem tétlenkednek, s a paraszt nőszirmok sem. 



 Cserjéink közül a vérborbolyák sárgás-pirosan és összetéveszthetetlen illattal nyomják.


Kipusztult az egyik feketeribiszkém, de az alany egy gyökérdarabról kihajtott s csinos aranyribiszke lett belőle. Dísznövénynek megtartom, jó helye lesz a kerítés mellett. 

Ilyenkor a kertben olyan jóóóóóóó!

4 megjegyzés:

  1. Hurrá, szépek a növényeid, én is jártam így ribizlivel, de aztán egy átültetés során elhalálozott az aranyribiszke is. Micsoda gyönyörű fenyőd van, az enyémek száz év múlva lesznek ilyenek, remélem megérem.:) Majd kérek képet a mókikról is, mert lassan megnősülnek, én meg nem is láttam őket, ahogy "segítenek" neked a kertben. Látod, telhetetlen vagyok.

    VálaszTörlés
  2. Szia,

    megvan még a kaktuszod? :) Hasonló problémám lesz, bár közel sem akkora az én kaktuszom még, mint a tied volt 2009-ben. :)

    Peti

    VálaszTörlés
  3. Sajnos elpusztult, tavalyelőtt túl korán vittem ki a szabadba, és a fagyosszenteki hideg tönkretette.

    VálaszTörlés
  4. :(

    Viszont örülök, hogy sokáig megvolt! :) Ügyes vagy! Én pedig megpróbálom hasonlóan átültetni, mint ahogy írtad!

    VálaszTörlés