2012. március 4., vasárnap

Cappuccino szelet


Alapja 6 tojásos kakaós piskóta, amelynek készítése közben a felvert tojássárgájához 2 ek. kakaóport kell keverni, a tojásfehérjéhez 4 ek. lisztet. A tojássárgáját 4 ek cukorral vertem fel, a fehérjéhez 2 ek. házi készítésű, valódi vaníliarúddal ízesített porcukrot.
A krém :
A sütés előtti napon a 4 dl habtejszínben felolvasztottam 1 tábla csokit és 2ek instant kávét. Rozsdamentes edényben az anyagot kb. 60-70 fokra melegítettem fel. (Sajna a konyakot kifelejtettem belőle, de az ízének jót tett volna:-)) A krémalap 1 napig a hűtőben érlelődött. A krémet másnap a habverővel felvertem, 2cs. habfixálót tettem bele, majd a kettévágott piskóta egyik felére rákentem.
2 dl tejszínt 4 evőkanál házi vaníliás cukorral géppel felvertem, házi vaníliacukorral és 1cs habfixálóval, és a csokis-kávás tejszínhab tetejére kentem.
A piskóta másik felével lefedtem, és a tetejét lecsokiztam fehér és étcsokival. Először a külső háromszögeket fehér csokival lekentem, majd a közepét étcsokoládéval.Ha valaki kedvet kapott hozzá, annak jó étvágyat kívánok!

1 megjegyzés: