2009. december 30., szerda

Élő virág karácsonyra

Nagyon vágytam arra, hogy élő virág is kerüljön a karácsonyi asztalra, de nem akármilyen, hanem lehetőleg saját nevelésű, kerti. Hát Ági felfedezte, amit nekem ne sikerült, az ő kertjük védett zugában már most pompáznak a halványsárga szártalan kankalinok. Rettentően szorítottam a kokárdavirágoknak, hogy kibírják karácsonyig, de a mínusz tizenfokos éjszakák elintézték őket. Ugyanígy járt az egyetlen megmaradt rózsabimbó is. Viszont december közepén a telelőben egy bimbós amarillisz fogadott, amikor fent jártam ellenőrizni. Az ünnepekre gyönyörűen kinyílt.
Aggódom a telelőben lévő növényeimért, mert a leghidegebb napokban a máskülönben elég meleg helyiség erősen lehűlt. Amikor körülnéztem, azt vettem észre, a muskátlik levele mind megbarnult, a leanderek szerencsére épnek tűntek. Kíváncsi vagyok, milyen viszonyokat találok Vízkereszt után, amikor a kis gyökeres karácsonyfánkat felköltöztetjük, hogy meglegyen az átmenet a kiköltöztetéshez.
Addig is örülök a januárban szokatlan napsütésnek ée gyönyörködöm a virágomban.
Megfordult a fejemben, milyen lenne jövőre jácintot hajtatni karácsonyra, szép rózsaszínt, ahogy azt kell.

14 megjegyzés:

  1. Látod, mégiscsak lett eleven virágod, még ha nem is szabadföldi! Gyönyörű, igazi ajándék.

    VálaszTörlés
  2. Jaj de szép! Imádom az Amarilliseket!
    Nálunk rengeteg hajtatott jácinthagymát árultak karácsony előtt a virágboltok, sajnáltam is hogy nem vettem én is párat

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm, Lányok!
    Amilyen elkeserítően indult ez a karácsony, olyan szép lett a végére, külön öröm, hogy a család és a barátaink is mellettünk vannak.

    VálaszTörlés
  4. Tényleg nagyon szépen teltek az ünnepek. Ma este viszont mokka-desszertet csinálok, Tesó!

    VálaszTörlés
  5. Hajrá! Gondolom MEM Nescaféval.

    VálaszTörlés
  6. Szemesből főzött kávéval. Vanílialikőr helyett lesz vaníliaaroma+whisky.

    VálaszTörlés
  7. Nekem százéves konyakom volt, meg Bourbon-vaníliáscukor.

    VálaszTörlés
  8. Pepi, pont nem jártam Pesten, de az Ikeában elég olcsón kínálgatták az előkezelt hagymákat, olyan kis csinos nevelőedénykékben, a honlapon láttam. Jó lenne otthon, saját kezűleg végigvinni a folyamatot egyszer, egyszerű jácintokkal.

    VálaszTörlés
  9. Megcsináltam a kávéspuszedlit, jó is lett, de igen megszenvedtem a húsz éves csehszlovák krémkinyomó fecskendővel, kicsit formátlanok lettek. Azért finom!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon szép virág, milyen megdöbbentő ilyet látni decemberben!

    VálaszTörlés
  11. Igazából február közepén kellene, vagyis szokott nyílni.

    VálaszTörlés