Kerti és természetjáró kalandok

Birsalmasajt és házibonbon

13 megjegyzés
Csak szembeköpöm magam és az elveim, muszáj engedni a tesómak a birsalmasajt miatt! Nem gasztroblog, de... Idén fordult termőre a birsalmafánk, tizenöt szép sárga almát hozott. Folyamatosan gyűjtögettem be őket, hiszen sajnos a birsalma olyan potyogós. November elejére érett be az összes. Nem akartam hagyni, hogy kárba vesszen az első termés, ezért birsalmasajtot készítettem belőle. A nagy művet Palócprovence receptje és a régi jó Horváth Ilona-féle szakácskönyv alapján valósítottam meg. A leírás alapján egy egész napos szörnyű macerának gondoltam a műveletet, de végül olyan másfél óra alatt elkészült, úgy hogy nem álldogáltam folyton mellette. Kétféle készült: sima, amelyet őzgerincformába öntöttem ki, valamint diós, az pedig muffinformába került.
Karácsonyra a szekrény tetejére tett tálcákon egy régi műcsipke kisterítővel letakart és időnként megforgatott sajtok kissé megszáradtak, itt volt az idő a felhasználásra. A szeletek, karikák celofán csomagolást kaptak szép piros szalaggal. Egy részét pedig kerek szaggatóval félhold alakúra szaggatva bevontam csokival, ez az egyik házi desszertem.
A közös konyha(kert) leányságához hasonlóan készítettem még pár másik házi bonbont és csokit. Ezen mesterkedés egy üveg rum okszerű és gazdaságos felhasználásával zajlott a következőképp:
Az idei VKF!XXX. bőséges receptválasztékot adott. Innen mazsoláztam ki a mazsolamentes fehércsokis kókuszgolyót, ami jó recept, de több kókuszreszeléket kellett beletennem, kissé lágy lett, azért mert ezt is megborítottam rummal,
a dióval töltött fügét (rumba kellett áztatni, mert túl száraznak találtam)
mokka-desszert, amire Ági rácuppant, ebbe is nyomattam rumot,
aztán még a csokik közül Andi sportszeletét szintén jó rumosan és szívecske szaggatóval kiszaggatva, az Ottis-féle Bountyt, Jókaja müzliszeletét készítettem el, részben ajándékba, részben maguknak. Ha nem rúgunk be tőlük, akkor összeragad a tojókánk, mint a Luca-napon varró asszonyságok tyúkjainak.

13 megjegyzés :

  1. Tesó, ezt annnnyira vártam! Csókollak, de a kávésból még csinálj légyszi egy adagot, mert szerintem amit holnapra szánsz, az már rágondolásra is kevés! Szupermegüberelhetetlen, mennyei!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  2. Magam is meglepődtem, hogy sikerült, nem vagyok valami nagy házicukrász.

    VálaszTörlés
  3. Miért a munkaidőm alatt raksz fel ilyeneket? Kiéheztetsz holnapra?

    VálaszTörlés
  4. Most temiattad kell este majd mandulás trüffelgolyót csinálnom, mert nem bírom ki holnapig. Már megint mindennek te vagy az oka! :-)

    VálaszTörlés
  5. Hallani akarom a nyálcseppek koppanását :-))

    VálaszTörlés
  6. Találtam zabpelyhes bóti kekszet, az fölitta a csöpögtetnivalót...

    VálaszTörlés
  7. Képzeld Hédi, a Nyunyit behozta Laci,és úgy bezárta magát itt a kiccsaj a mosdóba, hogy fogóval szabadítottuk ki...

    VálaszTörlés
  8. Ráfordította magára pisiléskor a zárkart, és nem tudta visszafordítani. Szegény ott bömbölt a zárt ajtó mögött. A zárkarnak az egyik csavarhegye kiáll kívül, azt üggyel-bajjal elfordítottuk fogóval, úgy szabadult ki.

    VálaszTörlés
  9. Gyönyörű ez a tál, én is irigykedem!

    VálaszTörlés
  10. 11 hasonló készült ajándékba, ez volt a meglepi a szeretteimnek.

    VálaszTörlés