2009. augusztus 11., kedd

Augusztus közepe táján

minden kifejlett és legszebb formáját mutatja. Az idei év a mi vidékünkön annyiból volt szerencsés, hogy egyenletesen, rendszeresen jött az eső, alig kellett locsolni, a bádogkannát legfeljebb tápoldatozás céljából vettem elő. Bár a ház és környéke még elég félkész állapotokat mutat, a kert legfontosabb elemeiben már kezdi felvenni azt a formát, amit elképzeltem.
Az előkert a magas évelőkkel, kannavirágokkal:
A terasz burkolata még csak a tervekben, de leander és a régifajta, magas, egyszerű virágú muskátlik és a leanderek már megvannak, remélem, eszközei lesznek a vidékies hangulatnak.
A zöldségest tavaly ősszel kezdtük kialakítani, idén tavasszal ültettük be. Nem túl nagy, 100 m2-es. Jövőre a duplájára szeretném bővíteni, és kialakítani a kerti vetésforgó rendszerét.
Pepi a Kertészet anno blogban feltett egy olyan cikket, ami az augusztusi teendőket taglalja, és ebben javasolják a zöldségek vetésforgóját, valamint az augusztusi tervezést a következő évre. Találtam hozzá egy kissé gagyi, de azért játéknak egész jó letölthető tervezőpogramocskát (Garden planner), amivel szórakozni lehet. Köszönöm a bejegyzést Pepinek, sok ötletet adott.

25 megjegyzés:

  1. Kérjük szépen hozzá - piti-piti - a másodvirágzásról szóló beszámolódat.

    VálaszTörlés
  2. Majd később, a szarkaláb kinyílását várom.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép a virágoskert...!!! :-))))

    VálaszTörlés
  4. Ne nekem köszönd, hanem annak aki megírta.:-) Nekem a vetésforgóról igen csekély tudatom van. Viszont Hédi, gratula a kertedhez, többször is rakhatnál képeket fel, ez egy édenkert! Elmondom, hogy szebb mint az enyém. Még megnézem párszor a képeket! Amúgy dobtam neked mailt, holnap küldöm a fehér mocsári hibi magokat!

    VálaszTörlés
  5. Kedves Pepi és Krisztinca! Köszi, túlzás az édenkert, nem annyira top, csak azt fotóztam, ami már kész. A félig összevágott farakást, a döglődő szőlőt, a hátsó járda gazos helyét gondosan kihagytam.
    Olvasom a mélt.

    VálaszTörlés
  6. Igen, én is így szoktam... Ha jönnél hozzám meglepődnél, mert a bejárat és annak a környéke pusztulat...Nálunk van két nagytestű kutya és mindent feltúrnak és kipisilnek. De nekik is kell hely a mozgáshoz. Az igazi kertem el van kerítve. És én is azt fotózom csak....:-)

    VálaszTörlés
  7. Nehéz kibírni, ha egyszer kertes házban lakunk, hogy ne legyen kutya. A miénknek, habár csak keverék, egy elkerített része van és gyakran visszük sétálni. Ha kész lesz a kerítés, akkor sem örülnék neki, ha az egész telken lakberendezne. Még nem tudom, mit kezdjek vele.

    VálaszTörlés
  8. Nálam is így van megoldva, a kutyák mindenütt "diverzánskodhatnak", nekem meg le van választva kb 50 nm igazi kert. Luxus, hogy nekik meg ott a 250 nm többi, ahol kocsibeálló, kutyaházak, szerszámosházikó, díszkút van, de már kitaláltam, hogy emelt ágyásokat fogok csinálni, és akkor azt nem tudják lepisilni. Mert amúgy MINDENt tönkretennének. Vagy, további négyzetmétereket bitorlok el tőlük. Más megoldás nincs. Egy db buxusom van egy magasabb (kutyalábemelésnél magasabb) bádog kaspóban, már rozsdásra pisilték. Meg az ablakokban van virág, ja és csüngő tartókban. De ennyi. Kutya és kert - külön fogalom. de nem fogom őket kennelbe zárni, meg megkötni, azt soha! Marad a kerítés.

    VálaszTörlés
  9. Hát tényleg nehéz ügy, sok kárt tudnak tenni. Az előkertet valami kiskapuval tuti, hogy később leválasztjuk a telek legkeskenyebb részénél, az évelőimet évek óta nevelgetem, a legtöbbet magról szaporítottam, sajnálám a sok befektetett munkát. A gyep pedig igazából most sem szép, ott hadd garázdálkodjon.

    VálaszTörlés
  10. Rozsdásra pisilték :))) Ez tetszik

    VálaszTörlés
  11. Kicsit bonyolult lett a kommentelés, mert ha végigolvastam a bejegyzést, vissza kell görgetnem az elejére, hogy tudjak kommentelni, majd le kell görgetnem a kommentek végére... hát csak házsártoskodom, meg magyarázom a bizimet, hogy miért hallgatok mostanában. :-)

    Gyönyörű a kerted Hédi, gratulálok!

    VálaszTörlés
  12. Visszaszívom a kommenteléssel kapcsolatos panaszomat, mert az előbb megsértődött rám a blogotok és a csem.kuk-hoz már nem engedett kommentelni. Próbálok holnap, hátha addigra megbocsát! :-)

    VálaszTörlés
  13. Keressek másik sablont? Hol lehet HTML-szerkesztést tanulni? Ha jól néz ki valami, akkor használhatatlan.

    VálaszTörlés
  14. Nekünk is le van szeparálva egy gyepes udvar, a kutya nappal megkötve, éjjel helyezzük szabadlábra, mert a lábtörlőktől a virágokon, homokozón, hintán, gyerekmulattató cuccokon át a gyomirtósüvegig mindent elintézne. Így mentjük meg a kertet is.

    VálaszTörlés
  15. Igen, tökéletes. Csak a másik tényleg szebb volt. Ez viszont áttekinthetőbb. (meg kényelmesebb)

    Szombaton elutazom egy hétre, úgyhogy nem a kommentelési nehézségek miatt nem fogok tudni kommentelni! :-)))

    VálaszTörlés
  16. Nálunk éjjel is rágnának, főleg a beagle...

    VálaszTörlés
  17. Méghogy csak a nyúl meg a nutria a rágcsáló!!

    VálaszTörlés
  18. Ha valamit kint felejtünk, és rágható, szó szerint "ebek harmincadjára" kerül - az ebek minimum 30 részre tépik :-))))

    VálaszTörlés
  19. Mindig visszatérek ezekhez a képekhez! Olyan szépek! Van ott a sok virág között valami hagymás narancssárga virág egy száron 2 fejjel. Mi az? Megmondanád?

    VálaszTörlés
  20. Hédi fiókhagymáról nevelt több amarilliszt pár éve, ami most kezdett el virágozni. Még nem jöttek bele a normál virágzási menetbe, mert nemrég nyíltak ki. Ők azok a narancssárga hagymások. Pepi, nagyon jó szemed van!

    VálaszTörlés
  21. Narancssárga amarillis? És ilyen formájú? Na ez után én is utána nézek. Jövőre ilyen nálam is virágzik majd!:-)

    VálaszTörlés